Rám korčule spája kolieska a pripevňuje ich k topánke. Rámy sa vyrábajú z plastu, zliatin hliníka a iných kovov, karbónu... Plastové rámy sú mäkšie, rámy zo zliatin a kompozitu sú pevnejšie, odolnejšie a tiež o niečo ľahšie, o niečo horšie však môžu tlmiť otrasy. To sa však dá „kompenzovať“ vložkovaním a zmäkčujúcimi prvkami
v topánke. Podľa týchto vlastností sa rámy osadzujú do príslušných druhov korčúľ. Ťažší a zdatnejší korčuliari by mali skôr preferovať hliníkový rám (obecne povedané), avšak to, že je rám z hliníka, je samo o sebe nič nehovoriaca informácia, ktorá o jeho kvalite vôbec nevypovedá. Hliníkový rám môže byť lisovaný a tenký, zanytovaný do topánky, vďaka čomu môže vykazovať horšiu tuhosť ako kvalitné rámy z plastového kompozitu. Tak isto sa ale môže jednať o frézovaný vystužený rám šróbovaný do topánky, ktorý bude dokonale fungovať aj pri silnom odraze a dokáže preniesť maximum energie do jazdy a presne reagovať. Samotná informácia, že je rám zo zliatiny hliníka vám teda o jeho kvalite nepovie vôbec nič.